Fiske

Fisket idag gick väldigt dåligt till en början, vi fiskade av en brygga åt alla håll i c:a 3 timmar, men fiskjäveln vägrade nappa, vi testade med allt, t.o.m. sprängdeg...

Efter ett tag gick vi till ett nytt ställe, där fick jag upp en gädda på 2,5 - 3 kg. Den jäveln gick döden till mötes kan vi lugnt påstå. Efter ett tag flyttade vi på oss igen och kom till en gammal badstrand, där hittade jag en gammal kanot utan åror och efter mycket tjat och en hel del intygande om mina kanotkunskaper fick jag i Kenta och Finnen i kanoten. Det såg ut att bli en trevlig tur och en hel del fiskelycka men vi hann inte speciellt långt innan Kenta fick för sig idén att kasta fast ett drag i pannan på Finnen - där fick du din jävel hälsar redaktionen!

Att tilläggas är ju att 1 minut efter att Kenta kastat fast draget i Finnens panna så börjar han tjata om att det är kallt och när vi väl kommer i land så säger han med fullt allvar i rösten att han vill ha tillbaka sitt drag när finnen får ut det - Mer av den varan vill jag se, finkänslighet är för dem svaga!

Film på kanotåket och bilder på Finnen är på ingång

/Pataow

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0